Tiende collectie voor Thelma & Louise
Momenteel leg ik de laatste hand aan de tiende collectie voor Thelma & Louise, al vijf jaar mij grootste klant. Een kleurrijk beeld voor winter 21/22. #trots
Vijf zomercollecties en nu ook bijna vijf wintercollecties afgerond. Design en product development.
Ik hou ontzettend van mij vak. Elk seizoen opnieuw beginnen, elk seizoen verder evolueren. Hoe krijgen we weer de omzet hoger?
Starten met het analyseren van de verkoopcijfers. Dan het modebeeld voor de doelgroep vertalen, kleurkaart maken, verdeling van aantallen, de opbouw van styles bepalen. Bezoeken van beurzen (Première Vision, Milano Unica, Munich Fabric Start). Opzoek naar stoffen en prints. Ideeën shoppen en signaleren wat er om ons heen, maar ook in andere landen gebeurt. Fabrikanten bezoeken in binnen- en buitenland. Ontzettend inspirerend en uitdagend om samen tot een beter resultaat te komen. Dan de ideeën uitwerken in designsheets, aan de pasvorm werken, de proto’s en later de salesman samples en aanvragen, doorpassen, finetunen. Allemaal onderdelen van het gehele proces, die het allemaal boeiend maken. Als alle sms-en in de showroom hangen, zit mijn deel erop en is in handen van de sales. Altijd spannend wat de eerste reacties zijn en begin ik weer opnieuw.
댓글